עולמו של טזוטה שליט"א. מבט מפוכח על החיים.

נו. שוין

21 ביולי, 2013 מאת

עבר עלי שבוע מעצבן ברמות על.
אחת לכמה שנים אני מחליף את המחשב השולחני שלי בבית. זה שמשמש רק למוסיקה, סרטים ופורנו. לא בהכרח בסדר הזה.
איזה סיוט זה. כוסאמממו.
מילא להעביר את כל החומר. זה יחסית נסבל כשיש לי מספר דיסקים חיצוניים עתירי טרה בייט. זה רק לוקח המון זמן.
הבאסה האמיתית היא להתקין מחדש את כל אותן תוכנות ועזרים קטנטנים שצברתי במשך שנים והיעדרן מתגלה רק ברגע שפתאום צריך אותן. ואז אני מוצא אותן ברשת ומוריד, רק כדי לגלות שהגרסה החדשה שזמינה, היא הרבה פחות טובה מהקודמת, גם נראית רע יותר וגם שוקלת המון…
וכמובן שצריך להשקיע שעות ולהגדיר מחדש דרייברים של כל מיני חומרות שהיגרו איתי מהמחשב הקודם ומגלות בעיה של תאימות…וגם אז אני צריך לנבור בגוגל ולזהות לפי הבעיה שנתקלתי מה לעשות ואיך….
שונא את זה.

*************************************
אז מה אתם אומרים? קולולולולווו.
מתחדשות שיחות המו"מ להסדר עם הפלשתינים.
מישהו מאמין שזה יוביל לשלום וסיום הענין? הרי הסכסוך הזה לא יפתר לעולם. היינו בדיוק בסרט הזה כבר אינספור פעמים. הדה ז'וו האולטימטיבי. האירועים והדינמיקה זהים אחד לאחד למה שקורה כבר עשרות שנים. רק הדמויות משתנות. כל השאר אותו דבר. וגם יוביל לאותו דבר. קחו עיתון מלפני עשר שנים, מלפני חמש עשרה שנה, ורק תשנו בטקסט את שמות שר החוץ האמריקאי, ראש הממשלה, נשיא הרשות והשליחים שנושאים ונותנים…בכל השאר זה כאילו נכתב הבוקר.
וחוץ מזה שלאף אחד מהצדדים אין רצון אמיתי לפתור את הבעיה. הסכסוך נוח וטוב לכולם.
כל צד יכול להאשים את האחר בכל צרות חייו, תמיד יש את הסכסוך שמרחף מעל כדי להצדיק כל חרא או חוסר מעש שמתקיים.
וחוץ מזה שהמון אנשים עושים קריירה (פוליטית, עיתונאית, אקדמית ומה לא) מהסכסוך ומהכמיהה לייצר את אותו "תהליך שלום" שאף פעם לא מתחיל ולעולם אינו מסתיים….
"תעשיית השלום" מפרנסת כנסים, אירועים, ערבי גאלה, מחקרים, טיסות לחו"ל, פורומים מכובדים, אירוח במוסדות אקדמיים סביב הגלובוס , השתתפות בפאנלים בינלאומיים, דוקטורטים, סרטי קולנוע שמתארים (שוב ושוב) את הכיבוש…רצוי עם תמונת חייל "רשע" מכוון נשק לפלשתינית בת 100 על חמור ושאר קלישאות.
כשיש כיבוש יכול כל מי שמחזיק מעצמו איש רוח לקבל חיזוק לאגו מכך שהוזמן לשאת דברים באיזה כנס באירופה, לעמוד על הבמה, להניח ברוב רושם משקפיים על קצה חוטמו ובמבט מיוסר לשאת משנתו. ואחר כך יעמדו בתור ללחוץ ידו על דבריו "האמיצים והנחרצים". אחחחח. איזו נחת רוח.
אז מה יקרה אם חס וחלילה יפרוץ השלום???? מה יעשו כל אנשי השלום המקצועיים??. אלוהים ישמור. הכל יגמר. תהומות הנשיה כבר בכוננות.
השלום משול מבחינתי למשיח.
פעם שאלו את פרופסור ישעיהו ליבוביץ האם הוא מאמין במשיח.
ליבוביץ המתוחכם השיב שהוא מאמין שהמשיח יבוא. אבל מייד הדגיש שכל משיח שיבוא- הוא משיח שקר
להפתעתי ולשמחתי מצאתי ביוטיוב את הקטע שבו הוא אומר את זה. כדאי לצפות.
אז ברוח ליבוביץ – גם אני מאמין שהשלום יבוא.

**********************************
וכמעט באותו ענין. היסטריה תקשורתית סביב ההחלטה של האיחוד האירופי לא להשקיע בשטחים ולבדל למעשה בין ישראל בקווי 67 לשטחים.
מייד קמה אצלנו זעקה על אפליה/חוצפה/הפרדת יהודים ושאר קלישאות אוטומטיות.
ואני שואל מה ההיסטריה ומה הענין??? (ומי שרוצה קונספירציה- יכול להסיק שנתניהו הזמין את זה כדי להראות לבוחריו "שלא היתה לו ברירה אלא ללכת למו"מ"…).
הרי אם נבחן את זה ברציונל קר נגלה כמה שזה בולשיט.
מדינת ישראל בעצמה לא מכירה בשטחים כחלק ממנה ולא סיפחה אותם מעולם. (מלבד מזרח י-ם ורמת הגולן).
הרי כל מי שקונה דירה בשטחים קורא זאת שחור על גבי לבן בחוזה הרכישה מול המדינה. הקרקע אינה קרקע ישראלית, החוק אינו ישראלי ועוד הבדלים.
אז אם ישראל לא מכירה בזה- מה נלין לאירופאים?
ההחלטה של האיחוד גם נתנה סטירת לחי קשה לכל מצדדי החרם על ישראל. האיחוד האירופי קבע בהצהרתו שיש לו בעיה עם השטחים. לא עם מדינת ישראל הריבונית. מה שאומר שהסנקציות שכל כך הרבה שטופי שנאה עצמית מייחלים להן- אפילו לא בדרך.
וזה לא סתם. אני עובד מול אנשי עסקים מאירופה שסוחרים עם ישראל. הם לא מתביישים לומר שהשוק הישראלי מאד חשוב להם. השווקים באירופה הצטמצמו כתוצאה מהמשבר הכלכלי ולעומתם ישראל היא אי יציב ואפילו עשיר. הם רוצים וצריכים את השוק שלנו. ואני שומע את זה מהמון קולגות.
לא ניכנס למספרים (מי שמעניין אותו שיבדוק בגוגל) אבל ישראל מייבאת מאירופה יותר ממה שאירופה קונה מאיתנו. הם לא טיפשים לסכן מאזן מסחרי לטובתם במילארדים, במיוחד כשישראל הופכת למעצמת גז טבעי.
כסף קודם לאידאולוגיה. אנחנו מדינה עשירה ומבוססת. בטח ביחס לחצי ממדינות אירופה די כבר עם המסכנות הגלותית הזו. אנחנו לא כאלה סמרטוטים.

נושאים: חברה וסביבה | 4 תגובות »

4 תגובות

  1. מאת ראסטה :

    בנוגע לישראל שלא מכירה..
    זה סוג של הפוך על הפוך שמיועד לכסתח את עצמה . כי היא מעודדת חיים שם ואומרת באותה נשימה , כן אבל זה לא שלנו, שלא תחשבו שתעשו עלינו את המכה כשנפנה אותכם אחרי שאמרנו לכם ללכת לשם.

    מה שרשום בחוזים שם זה שזה באחריות ההסתדרות הציונית שאחראית על הרכוש הנטוש באיו"ש וזה רק חכור. יש מקומות שאתה חותם שאתה יודע שלא תקבל שקל כשיבעטו בך החוצה.

    בנוגע למחשב.. i feel your pain ..
    אבל אתה יודע, גיבוי… לא מילה גסה (-:
    תעשה אימג' למערכת החדשה שהתקנת וכך תוכל לחזור חזרה ללא קושי ממשי

  2. מאת ג :

    אכן שבוע מעצבן. גם מחשב חדש, וגם אקטואליה משעממת ועוד נושאים לחפירה בפייסבוק. טוב, אני מקווה, לפחות, שרק בנושא המו"מ נקבל רק חפירות, ולא ח"ו פיגועים.

  3. מאת tazuta :

    ראסטה…זה המילכוד שישראל יצרה…
    אנחנו לא יכולים לבוא בטענות לאחרים כשאין לנו אומץ לחתוך בעצמנו לכאן או לכאן.
    איפה בן גוריון כשצריך אותו…

  4. מאת tazuta :

    ג.
    ובהמשך לנבואתך…. החמאס כבר דאג לשגר רקטה היום…שנדע שהוא קיים :-(

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועשויה לעכב את תגובתך. אם התגובה אינה מופיעה, צריך פשוט להמתין מעט.



מאמרים נבחרים

חפש בבלוג

קטגוריות

תגובות אחרונות

ארכיון

כלים

תגיות